Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".

x

Aktualności

Koniec chaosu z edukacją hybrydową. Od 4 maja dzieci wracają do szkół

28.04.2021

Anna Kolet-Iciek redakcja@miastopociech.pl

Koniec chaosu z edukacją hybrydową. Od 4 maja dzieci wracają do szkół

Fot. fotolia

Od najbliższego wtorku, 4 maja, dzieci z klas I-III mają wrócić do szkół bez konieczności dzielenia ich na mniejsze grupy. Taką informację przekazał dziś w porannej rozmowie w RMF FM minister zdrowia Adam Niedzielski.


Szef resortu zdrowia dodał, że ma jedynie wątpliwość, czy będzie to w całym kraju, czy też kilka regionów będzie miało nadal nauczanie hybrydowe”.

Zaznaczył, że „na razie jest za wcześnie, by jednym ruchem przywrócić całą edukację stacjonarną”. „Rozmawiamy o tym, by podzielić to na etapy – te etapy powinny być skonstruowane tak, by wszyscy uczniowie jeszcze w maju wrócili do szkół. (…) Taki plan chcemy przedstawić – ale szczegóły, jeśli chodzi o daty, zaprezentujemy państwu na konferencji prasowej” – przekazał Niedzielski.

Konferencja ma się odbyć jeszcze dziś przed południem.

Przypomnijmy. Od poniedziałku dzieci z klas I-III z 11 województw chodzą na zajęcia w trybie hybrydowym. Ministerstwo edukacji wydało rozporządzenie, w myśl którego nauka hybrydowa ma polegać na tym, że nie więcej niż 50 proc. uczniów ma zajęcia w budynku szkoły; a co najmniej 50 proc. uczniów ma lekcje zdalnie.

Z zebranych przez nas informacji wynika, że w wielu szkołach na lekcje wrócili głównie pierwszoklasiści, a pozostałe dzieci nadal uczą się zdalnie lub przychodzą na zajęcia na zmianę. Są też takie szkoły, w których przez dwa dni dzieci uczą się w szkole, a potem na dwa dni wracają przed komputery, albo takie, w których wszystkie pierwsze klasy i połowa drugich jest w szkole, a reszta siedzi w domu. Dyrektorzy nie kryją, że edukacja hybrydowa wprowadza chaos i jest niesprawiedliwa, bo nie da się tak podzielić tygodnia, by wszyscy uczniowie tyle samo czasu mogli spędzić w szkole.

Jeszcze w ubiegłym tygodniu, kiedy nie było wiadomo, jak ostatecznie ma wyglądać nauczanie hybrydowe, dyrektorzy szkół mieli nadzieję, że to oni będą mogli decydować, ilu uczniów może jednocześnie przebywać w budynku.

- Gdyby to ode mnie zależało do szkoły wróciłyby wszystkie dzieci. Mamy 17 oddziałów klas I-III i aż 40 sal lekcyjnych, moglibyśmy bez problemu tak rozrzucić uczniów po budynku, aby reżim sanitarny był zachowany. Zresztą zdecydowana większość szkół ma taką możliwość - mówił w rozmowie z nami Jerzy Kubieniec, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 158 w Krakowie.

Dodaj komentarz

Newsletter

Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na newsletter.

RANKINGI szkół

Ranking krakowskich szkół podstawowych 2022

RANKINGI szkół

Ranking warszawskich szkół podstawowych 2022

Szkoły podstawowe

Te krakowskie szkoły wypadły najlepiej na egzaminie z matematyki 2022

Szkoły podstawowe

Te krakowskie szkoły wypadły najlepiej na egzaminie z j. angielskiego 2022

Ukraińscy uczniowie w Polsce

Baza darmowych materiałów dla uczniów z Ukrainy i polskich nauczycieli

Newsletter

Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się na newsletter.

  • najczęściej
    czytane
  • najczęściej
    komentowane

made in osostudio