Dlatego warto umożliwić dzieciom poznawanie własności figur geometrycznych w trakcie wspólnej zabawy. Zwróćmy przy tym uwagę, by dziecko w miarę możliwości samodzielnie wycinało, mierzyło, sklejało itp. W czasie wykonywania tych czynności dziecko będzie miało okazję do obracania i przesuwania figur, dzięki czemu z czasem powinno nabrać przekonania, że pewne własności figur są niezmienne.
W tym odcinku proponujemy ćwiczenia polegające na układaniu figurek z elementów tangramu (czyli kwadratu podzielonego na 7 ściśle określonych części) oraz ćwiczenie do wykonania przy komputerze.
Materiały do pobrania:
Link: http://zajeciakomputerowe1-22.gwo.pl
Artykuł powstał w oparciu o publikację Lokomotywa. Matematyka 1. Część 1. Podręcznik z ćwiczeniami do edukacji matematycznej w klasie pierwszej szkoły podstawowej oraz Matematyka 2. Część 2. Podręcznik z ćwiczeniami do edukacji matematycznej w klasie drugiej szkoły podstawowej, autorzy: Małgorzata Dobrowolska, Marta Jucewicz, Agnieszka Szulc. Wykorzystano też zadanie interaktywne z aplikacji Lokomotywa. Zajęcia komputerowe dla klasy pierwszej szkoły podstawowej.